Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Η ειδική αγωγή λόγω των απαιτήσεων του δημοτικού μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία, αφενός γιατί προετοιμάζει καλύτερα το παιδί στο σχολικό πλαίσιο και αφετέρου κάνει πιο εύκολη τη μελέτη των παιδιών στην πρώτη Δημοτικού.
Με τι όμως ασχολούμαστε;
Γράμματα
Θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι σεβόμαστε τον ρυθμό του κάθε παιδιού!
Η ειδική αγωγή λόγω των απαιτήσεων του δημοτικού μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία, αφενός γιατί προετοιμάζει καλύτερα το παιδί στο σχολικό πλαίσιο και αφετέρου κάνει πιο εύκολη τη μελέτη των παιδιών στην πρώτη Δημοτικού.
Με τι όμως ασχολούμαστε;
Γράμματα
- Με την γραφή και αναγνώριση των γραμμάτων
- Με την εκμάθηση "φωνών". Εδώ να τονίσουμε ότι τα γράμματα μαθαίνουμε να τα φωνάζουμε ΑΑΑΑΑ, ΟΟΟΟ,ΙΙΙΙΙ. (Όχι Άλφα, βήτα, Γάμα)
- Με την γραφή του ονόματος, αναγνωρίζοντας τα γράμματα. Είναι σημαντικό τα παιδιά να αναγνωρίζουν το όνομα τους, σαν ένα σύμβολο που δίνει νόημα
- Με την σύνθεση των φθόγγων. Ξεκινάμε από τα γράμματα Π,Τ,Κ. Προσπαθούμε να είμαστε συγκεκριμένοι. Για παράδειγμα δεν λέμε Π ΚΑΙ Α, παραλείπουμε το ΚΑΙ καθώς δυσκολεύει το παιδί.
Αριθμούς
- Γραφή και αναγνώριση αριθμών έως το 20
- Μαθαίνω να μετρώ έως το 20
- Εξάσκηση σε αριθμητικές ποσότητες
Προσανατολισμός
- Εκμάθηση εποχών με μνημονικά ίχνη (Πχ:Ήλιος-Καλοκαίρι, βροχή-Χειμώνας)
- Εκμάθηση ημερών (Θυμόμαστε να ρωτάμε τα παιδιά. Πχ: Ποιες μέρες δεν πάμε σχολείο)
Θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι σεβόμαστε τον ρυθμό του κάθε παιδιού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου