Δραστηριότητα με Καταλήξεις Ρημάτων

Γράφει η Δέσποινα Χατζησταυρίδου
email:despoina18_athina@yahoo.gr.


Το παιχνίδι μας αυτή τη φορά σχετίζεται με το δύσκολο κομμάτι της ορθογραφίας. Πόσες φορές ενώ τα παιδιά γνωρίζουν τους κανόνες, κάνουν λάθος στην εφαρμογή;
Μπορούν λοιπόν να εξασκηθούν με έναν απλό και διασκεδαστικό τρόπο για μεγάλους και μικρούς. 


Υλικά
2 έως 6 άσπρα χάρτινα ποτηράκια μιας χρήσεως
Μαρκαδόρους σε διάφορα χρώματα
Μικρά κομματάκια από άσπρο χαρτί ή χαρτόνι

Παίζεται με 2 άτομα

Πως γίνεται η δραστηριότητα



Αρχικώς αναποδογυρίζετε τα ποτηράκια και γράφετε την ομάδα λέξεων που θέλετε να δουλέψετε για παράδειγμα ρήματα σε –αίνω.  Έπειτα πάνω στο ποτήρι γράφετε όσα περισσότερα ρήματα μπορείτε σε –αίνω  πχ: χοντραίνω, λεπταίνω, ανεβαίνω, κατεβαίνω κτλ. 



Σε ένα άλλο αναποδογυρισμένο ποτήρι γράφετε τις εξαιρέσεις τους μένω, πλένω δένω.

Αφού τα διαβάσετε και βεβαιωθείτε πως το παιδί τα έχει καταλάβει γράφετε στα χαρτονάκια ρήματα που τελειώνουν σε -αίνω  και τις εξαιρέσεις τους. 
Τα απλώνετε στο πάτωμα ή πάνω σε ένα τραπέζι διαλέγει ο κάθε παίχτης το αναποδογυρισμένο ποτηράκι του και ξεκινάτε να  μαζεύετε όσα περισσότερα χαρτάκια μπορείτε  σέρνοντας τη λεξούλα στο μέρος. 

Όταν τελειώσετε κοιτάτε ποιες λέξεις ανήκουν στο ένα ποτηράκι και ποιες στο άλλο ,τις διαβάζετε και τις τοποθετείτε. 

Νικητής είναι αυτός που θα τοποθετήσει σωστά όλες τις λέξεις αλλά θα καταφέρει και να κάνει μια πρόταση με αυτές( δουλεύετε και λόγο-έκφραση).  
Καλή διασκέδαση, καλή επιτυχία!! 
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση είμαι στη διάθεσή σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;