Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
1)Πλαστελίνη: Το παιδί σχηματίζει αρχικά τα γράμματα με πλαστελίνη.
2)Μαρκαδόροι: Στη συνέχεια βάζουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν τα γράμματα με διαφορετικά χρώματα. Επιπλέον μπορούμε να πούμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν αντικείμενα από τα αρχικά φωνήματα.
3)Ανάγνωση συλλαβών: Ύστερα φτιάχνουμε σε ένα χαρτόνι συλλαβές με τα φωνήματα και καλούμε το παιδί να τα διαβάσει δυνατά.
3)Βαζάκια: Τέλος έχουμε δύο βαζάκια και απέξω γράφουμε τα φωνήματα (στόχους), υπαγορεύουμε λέξεις στο παιδί και πρέπει να τις τοποθετεί στο κατάλληλο βαζάκι. Ξεκινάμε πρώτα από συλλαβές και στη συνέχεια ανεβάζουμε το επίπεδο σε λέξεις!
Να σημειωθεί ότι αν δεν έχουν ξεκαθαριστεί τα φωνήματα στον προφορικό λόγο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί η διάκριση στον γραπτό λόγο. Αρχικά λοιπόν εάν υπάρχει θέμα στον προφορικό λόγο επεμβαίνει ο λογοθεραπευτής και στη συνέχεια αν παρουσιάζει θέμα και στο γραπτό λόγο επεμβαίνει ο ειδικός παιδαγωγός!
Ποια είναι τα φωνήματα μεταξύ τους που μοιάζουν ;
Ποιες δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε ;
Ποιες ειδικότητες ασχολούνται ;
Υπάρχουν κάποια φωνήματα που μοιάζουν ηχητικά μεταξύ τους με αποτέλεσμα κάποιες φορές τα παιδιά ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού να τα μπερδεύουν! Αυτά τις περισσότερες φορές είναι: θ-φ, δ-β, δ-θ, κ-χ, ξ-ψ, ρ-λ, π-τ, γ-χ, ζ-ξ
Μερικές δραστηριότητες που βοηθούν με σειρά είναι οι εξής:
2)Μαρκαδόροι: Στη συνέχεια βάζουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν τα γράμματα με διαφορετικά χρώματα. Επιπλέον μπορούμε να πούμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν αντικείμενα από τα αρχικά φωνήματα.
3)Ανάγνωση συλλαβών: Ύστερα φτιάχνουμε σε ένα χαρτόνι συλλαβές με τα φωνήματα και καλούμε το παιδί να τα διαβάσει δυνατά.
3)Βαζάκια: Τέλος έχουμε δύο βαζάκια και απέξω γράφουμε τα φωνήματα (στόχους), υπαγορεύουμε λέξεις στο παιδί και πρέπει να τις τοποθετεί στο κατάλληλο βαζάκι. Ξεκινάμε πρώτα από συλλαβές και στη συνέχεια ανεβάζουμε το επίπεδο σε λέξεις!
Να σημειωθεί ότι αν δεν έχουν ξεκαθαριστεί τα φωνήματα στον προφορικό λόγο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί η διάκριση στον γραπτό λόγο. Αρχικά λοιπόν εάν υπάρχει θέμα στον προφορικό λόγο επεμβαίνει ο λογοθεραπευτής και στη συνέχεια αν παρουσιάζει θέμα και στο γραπτό λόγο επεμβαίνει ο ειδικός παιδαγωγός!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου