Μαθηματικά: Παιχνίδι και Μάθηση

Γράφει η Ελένη Βλάχου 

Πηγή: karudotsouflo.blogspot.com

Όπως έχω πει ότι μου αρέσει το μοιράζομαι!!Έτσι σήμερα ανακάλυψα αυτό το τέλειο άρθρο για παιχνίδι στα μαθηματικά.

Μας λέει λοιπόν η Ελένη:

Για να μοιάζουν τα μαθηματικά "παιχνιδάκι" σκέφτηκα να τα κάνω εγώ παιχνίδι! 
Άλλο είναι να πρέπει να μάθεις να κάνεις τις πράξεις πάνω από ένα βιβλίο ή πάνω από ένα τετράδιο ή φυλλάδιο κι άλλο οι πράξεις να έχουν ένα παιχνιδιάρικο υπόβαθρο! Το υπόβαθρο που θα σου εξάψει τη φαντασία ή θα σε κάνει να γελάσεις είναι τα θεμέλια για να σου δώσουν το κίνητρο της εκμάθησης! 

Και δεν μιλάμε για ένα δύσκολο ή πολύπλοκο παιχνίδι αλλά μιλάμε για κάτι απλό κι εύκολο χωρίς πολλούς κανόνες και πολλά υλικά. Οι παίχτες από την πλευρά τους πρέπει να έχουν έναν στόχο κι εγώ από τη δική μου πλευρά πρέπει να φροντίζω να πηγάζει γέλιο από το παιχνίδι μας!

Για όλα αυτά χρειάστηκα:

  • χαρτόνια οντουλέ (διπλώνουν καλύτερα από τα κανσόν)
  • καπάκια

Στην πράξη έκανα τα εξής:

✔️ Πήρα τα χαρτονάκια οντουλέ κι έγραψα στο εσωτερικό "προβληματάκια" για παιδάκια της πρώτης δημοτικού.  Προβληματάκια του τύπου:
"Ο Στέλιος είχε πέντε μπάλες και η μια του ξεφούσκωσε. Πόσες μπάλες έχει τώρα για να παίξει;"
"Η μαμά κατσικίνα (μαμά των εφτά κατσικών) αγόρασε έξι σοκολάτες, έφτασαν για όλα τα παιδιά της;"
"Ο Μιχάλης έχει δώδεκα μπογιές και ο Άρης έχει δεκατρείς μπογιές. Ποιος έχει τις λιγότερες;"
"Το καλάθι μου έχει τρία ρόδια και του φίλου μου έχει 4 ρόδια. Πόσα μαζέψαμε συνολικά;"

Τα προσωπάκια που πρωταγωνιστούν στα προβληματάκια μας είναι "γνωστά" μας. Είναι φίλοι μας ή συγγενείς μας (πρόσωπα πάντως που αγαπάμε) ή πρόσωπα από παραμύθια που μας αρέσουν. Αν στα προβλήματα οι ήρωες κάνουν γκάφες όπως "ο Πινόκιο είπε ψέματα! με τη μύτη του λοιπόν κάρφωσε δυο μανταρίνια και τρία μήλα. Πόσα φρούτα έχει καρφωμένα στη μύτη του;" αυτό κάνει το παιχνίδι ακόμη πιο διασκεδαστικό και τα παιδιά περιμένουν με αγωνία τι λέει το επόμενο πρόβλημα.

✔️Έβαλα λοιπόν σε μια γυάλα τα διπλωμένα χαρτάκια και πήραμε τα πολύχρωμα καπάκια για έπαθλο.

✔️ Καθένας τραβάει ένα χαρτάκι από τη γυάλα κι εγώ του διαβάζω το πρόβλημα. Αν απαντήσει σωστά κερδίζει ένα καπάκι. Αν όχι, περιμένει να ξανά έρθει η σειρά του. Σε πιο δύσκολες πραξούλες χρησιμοποιούσαμε και αριθμητήριο.

Βέβαια του μικρότερου της παρέας (3 χρονών), τα καπάκια του τα χαρίζαμε σε κάθε ερώτηση. Και να σας πω, μάζεψε τα περισσότερα!
Στους μεγαλύτερους άρεσε το παιχνίδι και το ζητάνε να το παίζουμε συνέχεια.
Και να να είμαι ειλικρινής, για να μη βαριόμαστε τις ίδιες ρωτήσεις, κάθε φορά που ανοίγω ένα χαρτάκι σκαρφίζομαι εκείνη τη στιγμή κάποιο καινούριο προβληματάκι και το λέω. Κι αν με ρωτήσουν την επόμενη φορά, να πω ας πούμε το πρόβλημα με το σκίουρο, εγώ φυσικά δεν το θυμάμαι, το θυμούνται όμως οι μικροί παίχτες!
Παρόλα αυτά το παιχνίδι το αγαπήσαμε και το παίζουμε συχνά! 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;