Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστροφή στο σχολείο: Πως μπορείτε να την κάνετε εύκολη

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα

Καλή χρονιά να έχετε όλοι με σωματική-ψυχική υγεία, αγάπη, δύναμη και όμορφες στιγμές!!

Το πρώτο άρθρο του 2021 θα εστιάσει στην επιστροφή των παιδιών στο σχολείο που συμπίπτει μετά τα Χριστούγεννα αλλά και μετά από δύο μήνες εγκλεισμού.

Εδώ νιώθω την  ανάγκη να πω ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μπράβο τόσο στα παιδιά που έδειξαν να προσαρμόστηκαν τόσο εύκολα στην καινούρια πραγματικότητα, τόσο και στους γονείς που για άλλη μια φορά ανταπεξήλθαν σε τόσους πολλούς ρόλους της καθημερινότητας, ακόμα και του δασκάλου. Να θυμάστε πως είστε υπέροχοι και σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!!

Πώς όμως μπορούμε να κάνουμε πιο εύκολη την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο:

  • Αν δεν έχετε ακόμα ξεστολίσει, ξεστολίστε μαζί με τα παιδιά ώστε να νιώσουν πως αυτή η γιορτινή περίοδος ολοκληρώθηκε
  • Γράψτε σε ένα χαρτί τις ωραίες στιγμές που περάσατε με τα παιδιά σας και συζητήστε της. Έτσι θα αρχίσει η νέα χρονιά με ωραία συναισθήματα και ωραία διάθεση
  • Προετοιμάστε τα παιδιά μέσω συζήτησης για την νέα καθημερινότητα που θα βρουν στο σχολείο και απαντήστε σε τυχόν απορίες
  • Περιορίστε τις οθόνες τώρα που μπορείτε. Μετά από μια μακρά περίοδο που όλα τα παιδιά εκτέθηκαν στις οθόνες, προσπαθήστε να περιορίσετε την έκθεση σε αυτές όσο μπορείτε. Σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο.
  • Επαναφέρετε τον ύπνο στην καθημερινή ρουτίνα. Σταδιακά, προσπαθήστε το παιδί να κοιμάται πιο νωρίς. Εάν μπορείτε είναι καλό να υπάρχει το ίδιο πρόγραμμα και το Σαββατοκύριακο ώστε το παιδί να συνηθίζει. Εάν δεν το καταφέρετε απευθείας μην απογοητευτείτε και κρατήστε ήρεμους τόνους. Το διάστημα είναι πολύ και χρήζει επιμονής.
  • Καθιερώστε το πρωινό. Να θυμάστε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα, άσχετα που πολλές φορές το ξεχνάμε, μας δίνει ενέργεια και δύναμη. Εντάξτε το στο πρόγραμμα του παιδιού και στο δικό σας, ώστε η ημέρα να ξεκινάει με όμορφα συναισθήματα.
  • Οργανώστε το χώρο του παιδιού. Είναι λογικό ο χώρος του παιδιού μετά από τόσο καιρό να έχει διαμορφωθεί και ειδικά μετά από τις νέες συνθήκες. Αν υπάρχει δυνατότητα απομακρύνετε όσο μπορείτε ερεθίσματα από το χώρο του παιδιού όπως οθόνες και πολλά παιχνίδια, αφήνοντας το παιδί απερίσπαστο να μελετάει στο χώρο του.

  • Ενισχύστε την ανεξαρτησία του παιδιού. Δώστε στο παιδί πάλι μικρές ευθύνες όπως να ντύνεται μόνο του, να συμμετέχει στο δεκατιανό του και να φτιάχνει την τσάντα του. Αφενός θα γίνει πιο υπεύθυνο το παιδί και αφετέρου πιο ανεξάρτητο γεμίζοντας αυτοπεποίθηση
  • Αφιερώστε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά. Πολλές φορές να θυμάστε πως μετράει η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Ακόμα και μια ώρα να έχετε διαθέσιμη να περάσετε με τα παιδιά σας διασκεδάστε την όσο μπορείτε, Δημιουργήστε αναμνήσεις μαζί με τα παιδιά σας.


  • Θέστε ρεαλιστικούς στόχους. Το διάστημα που τα παιδιά απέχουν τα παιδιά από τις αίθουσες είναι μεγάλο, μην περιμένετε από την πρώτη μέρα πως θα πάνε τέλεια. Θυμηθείτε πως όλα για άλλη μια φορά είναι καινούρια για τα παιδιά. Δώστε χρόνο και θέστε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους
  • Δείξτε εν συναίσθηση. Ρωτήστε τα παιδιά πως νιώθουν με τις νέες συνθήκες, πως πέρασαν και όχι κατευθείαν πως πήγαν στο σχολείο. Ακούστε τα ενεργητικά


    χωρίς να τα κρίνετε.
  • Συνεργαστείτε με το σχολείο. Θυμηθείτε πως με τους εκπαιδευτικούς τις περισσότερες φορές έχετε τις ίδιες έννοιες και είστε οι πιο σημαντικοί άλλοι για το παιδί. Συνεργαστείτε λοιπόν μαζί του, ακούγοντας τον και εκφράστε με τη σειρά σας και εσείς τη γνώμη σας. Ενημερώστε τον για κάτι σημαντικό που συμβαίνει στη ζωή του παιδιού.

Σίγουρα η κάθε οικογένεια είναι μοναδική και μπορεί να προσαρμόσει όποια και όπως επιθυμεί κάτι από τα παραπάνω.

Σίγουρα οι εποχές είναι δύσκολες, αλλά μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω με αγάπη, αισιοδοξία και όνειρα.

Θυμηθείτε πως όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και αποδεχτά για μικρούς και μεγάλους!!

Θα τα καταφέρουμε όμως!!

Καλή συνέχεια!!!





 

 





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου