Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο, ελπίζω να είστε καλά με υγεία!

Πολλές φορές μέσα από αυτό το blog έχουμε μιλήσει για τη σχολική ετοιμότητα και για τους λόγους που χρειάζεται ένα παιδί επαναφοίτηση.

Αν θέλετε να κάνετε μια ανασκόπηση μπορείτε εδώ: https://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2017/12/blog-post.html

Σκέφτηκα να μιλήσουμε σήμερα για την επαναφοίτηση καθώς αρχές Μαρτίου ξεκινάνε οι εγγραφές για την πρώτη δημοτικού και οι γονείς έχουν απορίες.

Η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας ένα παιδί που έχει ήδη παρακολουθήσει ένα έτος νηπιαγωγείου επιστρέφει και παρακολουθεί ξανά το νηπιαγωγείο. Αυτό μπορεί να συμβεί για πολλούς λόγους, όπως η επανάληψη και η ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την επιτυχή πρόοδο στη σχολική πορεία, η ανάγκη για περαιτέρω κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη ή η ανάγκη για επιπλέον χρόνο προετοιμασίας πριν μεταβεί στην επόμενη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Η απόφαση για επαναφοίτηση νηπιαγωγείου συνήθως λαμβάνεται από τους γονείς σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, δημόσιους φορείς και πιθανά ειδικούς που παρακολουθούν ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού.

Το πιο σημαντικό για την προετοιμασία της επαναφοίτησης είναι να έχετε έρθει εσείς σαν γονείς προσωπικά με επαφή με τα συναισθηματά σας πριν προετοιμάσετε το παιδί σας για την επαναφοίτηση, γιατί η θετική στάση η δική σας είναι αλληλένδετη με την θετική στάση του παιδιού σας.

Εδώ είναι μερικές συμβουλές για την προετοιμασία του παιδιού:

Συζητήστε την επαναφοίτηση: Μιλήστε με το παιδί σας για την επαναφοίτηση και εξηγήστε του τι ακριβώς θα συμβεί. Μπορείτε να του εξηγήσετε ότι θα επιστρέψει για να μάθει περισσότερα και να περάσει καλά με τους φίλους του.

Δημιουργήστε μια ρουτίνα: Προσαρμόστε τη ρουτίνα του παιδιού σας ώστε να αντικατοπτρίζει το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, όπως την ώρα του ύπνου, των γευμάτων και των δραστηριοτήτων.

Ενθαρρύνετε την ανεξαρτησία: Δώστε στο παιδί σας την ευκαιρία να ασκήσει την ανεξαρτησία του σε καθημερινές δραστηριότητες, όπως να φορέσει τα ρούχα του, να πάρει τα προσωπικά του αντικείμενα και να βοηθήσει στην προετοιμασία των γευμάτων.

Απαντήστε στις ανησυχίες του: Αν το παιδί σας έχει ανησυχίες ή ερωτήσεις σχετικά με την επαναφοίτηση, ακούστε το και προσπαθήστε να τις απαντήσετε με ειλικρίνεια και κατανόηση.

Διατηρήστε θετική στάση: Ενθαρρύνετε το παιδί σας και εκφράστε την πίστη σας στις δυνατότητές του να αντιμετωπίσει αυτήν την αλλαγή με επιτυχία.

Τι μπορώ να πω στα παιδιά με απλά λόγια;

Όταν μιλάς με το νήπιο για την επαναφοίτησή του στο νηπιαγωγείο, μπορείς να του πεις κάτι σαν τα παρακάτω:

"Ξέρεις, αγάπη μου, σύντομα θα πηγαίνεις ξανά στο νηπιαγωγείο! Εκεί θα μαθαίνεις πολλά και θα παίζεις με τους φίλους σου."

"Το νηπιαγωγείο είναι ένας χώρος πολύ διασκεδαστικός και εκεί μπορείς να κάνεις πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Σου αρέσει να ζωγραφίζεις και να παίζεις στην αυλή, έτσι δεν είναι;"

"Θα συναντήσεις καινούριους φίλους και μαζί θα παίξετε και θα μάθετε πολλά νέα πράγματα! Σίγουρα θα το απολαύσεις!"

"Είμαι εδώ για σένα και θα σε στηρίξω σε ό,τι χρειαστείς. Αν έχεις κάποια ερώτηση ή αν θέλεις να μου μιλήσεις για οτιδήποτε, είμαι εδώ για να σε ακούσω."

Το κύριο είναι να προσφέρεις στο παιδί σου ένα αίσθημα ασφάλειας και υποστήριξης καθώς προετοιμάζεται να επιστρέψει στο νηπιαγωγείο. Η προετοιμασία του παιδιού για την επαναφοίτηση είναι μια σημαντική διαδικασία που μπορεί να του βοηθήσει να αισθανθεί άνετα και ασφαλές καθώς επιστρέφει στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου.

Θυμηθείτε πως είναι καλύτερο μια επαναφοίτηση νηπιαγωγείου, από το να μεταβεί το παιδί βαθμίδα όταν δεν είναι έτοιμο και να ματαιωθεί νιώθοντας πως δεν τα καταφέρνει στις απαιτήσεις του δημοτικού.

Μην απορρίπτετε αμέσως πράγματα!! Επεξεργαστείτε τα!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου