Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάσχα: Ευκαιρία για σύνδεση με τα παιδιά μας

Γράφει, η Ειρήνη Παπαδοπούλου

Καλησπέρα ελπίζω να είστε όλοι καλά, σήμερα θα δώσουμε ιδέες για το πως μπορούμε να συνδεθούμε με τα παιδιά, τα ανίψια μας, τα βαφτιστήρια μας, τα παιδιά των φίλων μας.

Ένας όμορφος τρόπος για να συνδεθούν παιδιά και ενήλικες κατά τη διάρκεια των πασχαλινών γιορτών είναι με δραστηριότητες που μπορούν να συμμετέχουν όλοι μαζί. Εδώ είναι μερικές ιδέες:

  1. Κυνήγι θησαυρού: Δημιουργήστε ένα χάρτη θησαυρού με συντεταγμένες που οδηγούν σε κρυμμένα αβγά.

    Κρύψτε πολλά πασχαλινά αβγά σε διάφορα μέρη του σπιτιού ή του κήπου και δώστε στα παιδιά χάρτες ή στοιχεία για να τα βρουν.
  2. Ζωγραφική αβγών: Διοργανώστε ένα εργαστήριο ζωγραφικής αβγών .Δημιουργήστε όλοι μαζί μοναδικά και πολύχρωμα πασχαλινά αβγά.

  3. Δημιουργία πασχαλινών διακοσμήσεων: Προσκαλέστε τα παιδιά για να δημιουργήσετε μαζί πασχαλινές διακοσμήσεις για το σπίτι, όπως αρωματικά κεριά, κορνίζες με αυγά ή χαρτοκοπτικά αβγά.

  4. Διασκεδαστικά παιχνίδια μνήμης: Διοργανώστε παιχνίδια μνήμης με θέμα το Πάσχα. Φτιάξτε κάρτες με εικόνες που σχετίζονται με τις πασχαλινές εορτές και προσπαθήστε να βρείτε τις αντιστοιχίες.

  5. Κατασκευή λουλουδιών: Χρησιμοποιήστε χαρτί, ύφασμα και άλλα υλικά για να κατασκευάσετε πασχαλινά λουλούδια ή μαζέψτε αληθινά λουλούδια και φτιάξτε στεφάνι.

  6. Αφήγηση πασχαλινών ιστοριών: Καθίστε γύρω από ένα άνετο μέρος και μοιραστείτε πασχαλινές ιστορίες ή παραδόσεις από διάφορες χώρες, ακόμα και τις αναμνήσεις σας, από όταν ήσασταν εσείς παιδιά.

  7. Εκδρομή στη φύση: Αναλάβετε μια εκδρομή σε πάρκο ή φύση και απολαύστε μια μέρα γεμάτη παιχνίδια, πικνίκ και εξερεύνηση του φυσικού περιβάλλοντος.

  8. Μαγειρική πασχαλινών συνταγών: Μαζέψτε τα παιδιά και μαγειρέψτε μαζί πασχαλινά εδέσματα όπως τσουρέκια, πασχαλινά κουλούρια, ή ακόμη και διάφορες πασχαλινές λιχουδιές.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες θα προσφέρουν διασκέδαση και θα δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις κατά τη διάρκεια των πασχαλινών εορτών σας με τους "σημαντικούς άλλους".




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου