Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως μπορούμε εμείς οι "σημαντικοί" άλλοι να γίνουμε ένα καλό πρότυπο για τα παιδιά μας;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και αγάπη!

Σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα αισιόδοξο άρθρο για το πως μπορούμε να προωθήσουμε ένα υγείες και ενθαρρυντικό  πρότυπο για τα παιδιά μας εμείς οι "σημαντικοί άλλοι" είτε είμαστε γονείς, είτε είμαστε εκπαιδευτικοί, είτε είμαστε θεραπευτές.

Πως μπορούμε λοιπόν να προωθήσουμε ένα υγιές πρότυπο;

  1. Να είμαστε αυθεντία: Να δείχνουμε αυθεντία, χωρίς να χρειάζεται να επιβαλλόμαστε αυστηρά. Η συνέπεια και η συνέχεια στη συμπεριφορά μας είναι σημαντικές. Να σημειωθεί πως το να είσαι αυθεντία σημαίνει πως δεν τα ξέρουμε

    όλα και πως ζητάμε συγνώμη όταν χρειαστεί.
  2. Να δείχνουμε Σεβασμό: Αντιμετωπίζουμε τα παιδιά με σεβασμό και ευγένεια, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Αυτό θα τους δείξει πώς να αντιμετωπίζουν τους άλλους.
  3. Ενεργητική ακρόαση: Αφιερώνουμε χρόνο σε συνομιλίες με τα παιδιά μας και τα ακούμε χωρίς να τα κρίνουμε. Αυτό τους βοηθά να αισθανθούν ότι η γνώμη μας είναι σημαντική και ότι μπορούν να εκφράσουν τις σκέψεις τους.

  4. Απόδειξη Καλών Συμπεριφορών: Η αγαπημένη μου φράση είναι πως τα παιδιά μαθαίνουν από το παράδειγμα. Να τους δείχνουμε πώς να είναι ευγενικοί, φιλικοί και ευγενικοί με τους άλλους με τη συμπεριφορά μας.

  5. Να διατηρούμε την Ισορροπία: Είναι σοφό να βρίσκουμε την ισορροπία μεταξύ να είμαστε φιλικοί και να επιβάλλουμε όρια. Οι παιδικές σχέσεις χρειάζονται όρια και ελευθερία. Θυμηθείτε δεν είμαστε φίλοι με τα παιδιά μας.

  6. Στήριξη: Στηρίζουμε τα παιδιά στις προσπάθειές τους και τα ενθαρρύνουμε να επιδιώξουν τα όνειρά τους

  7. Υγιής αλληλεπίδραση: Επικοινωνούμε με τα παιδιά ανοιχτά και ειλικρινά. Ακούμε τις ανησυχίες τους και απαντάμε με σεβασμό και κατανόηση.

  8. Δείχνουμε την Αγάπη μας με λόγια, με πράξεις: Εκφράζουμε την αγάπη μας για τα παιδιά μας καθημερινά. Μερικές φορές ένα απλό "σ' αγαπώ" μπορεί να έχει τεράστια σημασία.

Με αυτά τα βήματα, μπορείς να γίνεις ένα θετικό πρότυπο για τα παιδιά σου και να τους βοηθήσεις να αναπτύξουν τις καλύτερες πτυχές τους.

Τελειώνοντας θέλω να τονίσω πως για να γίνεις ένα θετικό πρότυπο για τα παιδιά από όποια θέσει κατέχεις απαιτεί αφοσίωση, συνειδητοποίηση, ανοικτή επικοινωνία, καθημερινή προσπάθεια, σταθερότητα και αναγνώριση των λαθών σου.

Καλή τύχη στο να είσαι ένα θετικό πρότυπο για τα παιδιά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου