Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλοκαίρι: Μαθησιακές δραστηριότητες με παιχνίδι

Γράφει η Παπαδόπουλου Ειρήνη

Καλοκαίρι: Μαθησιακές δραστηριότητες με παιχνίδι

Το Καλοκαίρι είναι στη μέση και πολλοί γονείς αναρωτιούνται τι δραστηριότητες μπορούν να κάνουν ώστε τα παιδιά να μην χάσουν επαφή με το σχολείο.

Είναι καλό λοιπόν, οι δραστηριότητες που θα επιλέξουν οι γονείς, να γίνονται μέσα από βιωματική μάθηση σε όλους τους τομείς.
Ας δούμε κάποια παραδείγματα καλοκαιρινής βιωματικής μάθησης ώστε αφενός το παιδί να μην χάνει επαφή με το σχολείο και αφετέρου να διασκεδάζει
 ΓΛΩΣΣΑ
    Λέμε στο παιδί να μας διαβάσει το αγαπημένο του παραμύθι στην παραλία.
   Το παιδί γράφει τη λίστα του super market.
   Βάζουμε το παιδί να διαβάζει τις πινακίδες όταν πηγαίνουμε βόλτες.
  Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια μαζί με το παιδί όπως:Scrabble, πυργόλεξο.
  Κάνουμε επισκέψεις μαζί με το παιδί σε μουσεία, πηγαίνουμε σε συναυλίες και σε θέατρα.Τα παιδιά μέσα από αυτή τη δραστηριότητα  παίρνουν σημαντικά ερεθίσματα για τη ζωή τους.
   Βλέπουμε αγαπημένες ταινίες μαζί με το παιδί και του λέμε να μας ζωγραφίσει κάτι που του αρέσει.
   Ενθαρρύνουμε το παιδί να  μας πει μια ιστορία για τη μέρα που πέρασε στην παραλία.
    Γράφουμε μαζί με το παιδί λέξεις στην άμμο.
    Λύνουμε σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα μαζί με το παιδί.
     Επισκεπτόμαστε την βιβλιοθήκη του δήμου μας και αφήνουμε το παιδί να διαλέξει βιβλίο.
      Γράφουμε μαζί με το παιδί γραμματάκια  στην άμμο. 
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
        Δίνουμε στο παιδί λεφτά να αγοράσει το παγωτό στην παραλία.
       Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως φιδάκι, γκρινιάρη.
      Παίζουμε συμβολικό παιχνίδι με το παιδί. Πχ: Στήνουμε ένα εικονικό μαγαζί στο σπίτι μας και κάνουμε πωλήσεις.
       Γράφουμε αριθμούς μαζί με το παιδί  στην άμμο.
      Κάνουμε μαθηματικές πράξεις  στην άμμο μαζί με το παιδί. Γράφουμε στο παιδί πράξεις στην άμμο και ζητάμε να μας τις λύσει. Οι πράξεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις δυνατότητες του παιδιού και να φαίνονται παιχνίδι.
      Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο και ζητάμε   να μας τα μετρήσει.
       Ενισχύουμε τη δεξιότητα της ταξινόμησης. Έχουμε δυο κουβαδάκια. Στο ένα βάζουμε τα μικρά βότσαλα και στο άλλο τα μικρά.
       Μετράμε τις βουτιές, τα βότσαλα, τις πέτρες, τα κοχύλια.
ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
    Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο. Αυτή η δραστηριότητα προωθεί τις σωματικές και κινητικές δεξιότητες αφού τα παιδιά χρησιμοποιούν τόσο τα χέρια τους όσο και τα πόδια τους.
     Περνάμε χρωματιστές χάντρες σε κορδόνια και φτιάχνουμε βραχιόλια ή κολιέ μαζί με το παιδί.
      Ζωγραφίζουμε με δακτυλομπογιές, νερομπογιές και μαρκαδόρους.
       Πηγαίνουμε βόλτες μικροί μεγάλοι με τα ποδήλατα.
ΜΝΗΜΗ
     Κρύβουμε αντικείμενα σε ένα κουβαδάκι  γεμάτο με άμμο και ζητάμε από το παιδί να τα βρει με κλειστά τα μάτια.
     Δίνουμε στο παιδί  λέξεις κλειδιά (πχ «κόκκινο» = σηκώνω το χέρι μου, «μπλε» = σηκώνω το πόδι μου «κίτρινο» = βγάζω τη γλώσσα μου). Λέμε στο παιδί γρήγορα και κοφτά τη λέξη και αναμένουμε τη δράση. Όσο το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι δίνουμε παραπάνω από δύο εντολές
       Μιμούμαστε διάφορους ήχους και  καλούμε το παιδί  να τους αναγνωρίσει
Ας θυμόμαστε από τα παραπάνω ότι η μάθηση το καλοκαίρι, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί και και όχι με τον κλασσικό τρόπο που επιφέρει γκρίνια, πίεση και κακό κλίμα στην οικογένεια. Άλλωστε, το παιδί όπως και εμείς έχουμε ανάγκη από ένα διάλειμμα 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου