Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Kαλοκαίρι: Προτεινόμενα επιτραπέζια και βιβλία για παιδιά

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλοκαίρι: Προτεινόμενα επιτραπέζια και βιβλία για παιδιά


Λοιπόν λοιπόν τώρα που τα παιδιά έχουν ελεύθερο χρόνο θα προτείνουμε κάποια βιβλία και κάποια παιχνίδια ώστε να περνάνε δημιουργικά και ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο τους!
Ας ξεκινήσουμε με βιβλία! Εδώ θέλω να επισημάνω ότι γίνετε πρώτα εσείς οι γονείς το φωτεινό παράδειγμα για τα παιδιά! ΑΝΟΙΞΤΕ ΠΡΩΤΑ ΕΣΕΙΣ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ!!
Κάποιες προτάσεις λοιπόν είναι οι εξής:
·         «Ένα δέντρο ζητάει αυλή», της Λίτσας Παναγιωτοπούλου
·         «Το μεγάλο ταξίδι της Μαριάνθης», της Αγγελικής Καρυστινού
·         «Ο Τζακ και η Φασολάδα», της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου 
·          «Μαρδούκ», της Λιάνας Δενεζάκη
·         «Η Ελίτσα», της Ματούλας Τόλκα
·         «Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι», του Ανδρέα Αρματά
·         «Ρίκο και Όσκαρ: Το μυστήριο του ριγκατόνι», του Αντρέα Σταϊνχέφελ
·         «Μια υπόθεση για τον ντετέκτιβ Κλουζ: Η υπόθεση του κόκκινου σκύλου», του Γίργκεν Μπανσέρους
·         «Η μικρή μάγισσα», του Ότφριντ Πρόισλερ
·         «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες», του  Αντώνη Παπαθεοδούλου
·         «Η τελεία», του Peter Reynolds
·         «Η καλύβα του μπάρμπα-Θωμά», Στοου Μπήτσερ
·         «Η περίεργη υπόθεση του γιγάντιου καλαμαριού», Stilton, Geronimo
·         «Μυστικός πράκτορας Μηδέν Μηδέν Κάπα», Stilton, Geronimo
·         «Αγαπημένες Ιστορίες από την Ελληνική Μυθολογία», Κάντζολα – Σαμπατάκου, Βεατρίκη
·         «Μαγικές ιστορίες με πριγκίπισσες και ξωτικά»,  Baxter, Nicola
·         «Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα», Kinney, Jeff
·         «Ο Ισίδωρος και ο ναυαγός», Μιχαλοπούλου, Αμάντα
·         «Θεοί και Θέες», Σαββάλας

  •       {Ο μικρός Πρίγκιπας», Saint – Exupéry, Antoine 

Τα παραπάνω βιβλία απευθύνονται σε ηλικίες από 8-10 ετών.


Ας περάσουμε στα επιτραπέζια! Κάποιες προτάσεις για σχολική ηλικία είναι:

  • Σκραμπλ,όνομα-ζώο-φυτό-πράγμα, κρεμάλα, πυργόλεξο, taboo,trivial pursuit. Τα συγκεκριμένα επιτραπέζια δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να μαθαίνουν καινούριες λέξεις με σωστή ορθογραφία και να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους.
  •      Σκορ 4, μικρές αγορές,domino,monopoly το φιδάκι και ο γκρινιάρης. Αυτά τα επιτραπέζια εισάγουν μαθηματικές έννοιες καθώς χρειάζεται να αναγνωρίζεις αριθμούς  (πχ:πετώντας το ζάρι), να ανεβαίνεις και να κατεβαίνεις στο ταμπλό. Εισάγουν επιπλέον, αρχικές έννοιες πρόσθεσης και αφαίρεσης.
  • Τζένγκα, ψαρέματα, εκπαιδευτικά παιχνίδια με ράψιμο και κορδόνια. Υπάρχουν όπως βλέπετε διασκεδαστικά επιτραπέζια  που αναπτύσσουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα χωρίς πολλές φορές να το συνειδητοποιούμε και εμείς οι ίδιοι.·        
  • Αγωνία, uno,brainbox, μάντεψε ποιος, διπλές εικόνες, σκάκι. Πολλά γνωστά παιχνίδια όπως βλέπετε αυξάνουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση. Επί το πλείστον, τα συγκεκριμένα επιτραπέζια παίζονται με κάρτες.
      Τα επιτραπέζια διεγείρουν το ενδιαφέρον του παιδιού και καλύπτουν τις ανάγκες του για παιχνίδι!Η μάθηση δεν είναι μόνο μολύβι και χαρτί!Ας μην το ξεχνάμε!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου