Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

jenga: Παίξτε με διαφορετικό τρόπο

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Καλησπέρα, καλησπέρα σήμερα επιστρέφω, με την παρουσίαση ενός παιχνιδιού και με εναλλακτικούς τρόπους παιξίματος, οι οποίοι ενισχύουν την μάθηση.

Aς αρχίσουμε, λοιπόν να παρουσιάσουμε το jenka, όπου είναι κατάλληλο για παιδιά έξι ετών και πάνω.
Αναπτύσσει δεξιότητες όπως κινητικές καθώς πρέπει να χρησιμοποιεί το παιδί αρμονικά τα άνω άκρα του. Επιπλέον αναπτύσσει την χωρική-οπτική ευφυΐα του παιδιού καθώς το ίδιο αντιλαμβάνεται τον προσανατολισμό και τον χώρο. Επιπρόσθετα το παιδί αναπτύσσει την κριτική του σκέψη καθώς πρέπει να σκέφτεται ποιο είναι το καλύτερο τουβλάκι για να φύγει από τη θέση του δίχως να χαλάσει το οικοδόμημα και μαθαίνει να είναι υπομονετικό, αφού πρέπει να περιμένει τη σειρά του.

Πως παίζεται:

Τοποθετώντας τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο, τρία σε κάθε επίπεδο και φτιάχνοντας έναν πύργο από τουβλάκια, κατόπιν πρέπει κάθε παίκτης να βγάλει ένα από το κάτω μέρος και να το τοποθετήσει στην κορυφή δίχως να χαθεί η ευστάθεια του “κτιρίου”.
Πως μπορούμε να το παίξουμε εναλλακτικά και να ενισχύσουμε τη μάθηση:
  • Εξασκηθείτε στην μέτρηση: Μετρήστε τα πλακίδια
  • "Δουλέψτε" την ορθογραφία: Γράψτε λέξεις και αφήστε τα παιδιά να συμπληρώσουν τις         καταλήξεις
  • Κάντε εξάσκηση σε μαθηματικές πράξεις: Γράψτε πράξεις και αφήστε το παιδί να τις λύσεις
  • Ενισχύστε τις κατηγοριοποιήσεις: Γράψτε ονόματα, ζώο, πράγμα, φυτό
  • Μάθετε τα χρώματα: Ζωγραφίστε τα πλακίδια με τα χρώματα που θέλει να μάθει τα παιδιά και κάντε εξάσκηση
  • Μάθετε τους αριθμούς: Γράψτε αριθμούς πάνω στα πλακίδια και μετά πείτε στα παιδιά τους αριθμούς που θέλετε να  τοποθετήσει στο ¨κτίριο¨
  • Ανάγνωση: Γράψτε λέξεις και πείτε στο παιδί να της διαβάσει
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως πολλές φορές, αυτό που χρειαζόμαστε είναι φαντασία!
Καλή συνέχεια με παιχνίδι και μάθηση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου