Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σκέψεις: Ενδοοικογενειακή Βία στην Περιόδο του Εγκλεισμού

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα, ελπίζω να είστε καλά και να περνάτε όσο μπορείτε όμορφα!

Σήμερα σκέφτηκα να γράψω κάποιες σκέψεις για τις οικογενειακές σχέσεις, αφού τα ζευγάρια μένουν περισσότερο μαζί και αυξάνονται τα φαινόμενα της ενδοοικογενειακής βίας.

Θα πρέπει να θυμόμαστε πως η βία δεν συνδέεται ούτε με την αδικία, ούτε με την απογοήτευση,  αλλά ούτε με το ψυχικό τραύμα, συνδέεται με την αδυναμία μας να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας. Η αδυναμία, ουσιαστικά είναι αυτή που κατευθύνει την βία.  Δεν ωθούμαστε στη βια γιατί θυμώνουμε, ωθούμαστε γιατί δεν μπορούμε να διαχειριστούμε το θυμό μας.

Στην περίοδο του εγκλεισμού, πολλές γυναίκες αναγκάζονται να μένουν πολλές ώρες με τον θύτη και τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.
Η Διεθνής Αμνηστία έχει βγάλει έναν οδηγό όπου επισημαίνει το πρόβλημα στον παρακάτω σύνδεσμο:  https://www.amnesty.gr/news/press/article/23159/anthropina-dikaiomata-odigos-10-simeion-gia-tin-antimetopisi-tis-pandimias

Είναι καλό η γυναίκα να μην αισθάνεται μόνη και να βρίσκει πηγές υποστήριξης να επικοινωνεί με συγγενείς, με ειδικές γραμμές για την κακοποίηση.

Επιπλέον να μην κάνουμε την γυναίκα να αισθάνεται ένοχη όταν μας εκμυστηρεύεται κάτι, δεν φταίει εκείνη για όλο αυτό που υφίσταται και ήδη από μόνη της αισθάνεται πολλές ενοχές.
Προσπαθήστε να ενθαρρύνετε την γυναίκα,  πως δεν της αξίζει αυτή η συμπεριφορά και δεν μπορεί να εμποδίσει την βία του συντρόφου της.

Επιπρόσθετα   οι αρμόδιες υπηρεσίες για την ενδοοικογενειακή βιά,  θα πρέπει να  εξακολουθούν να λειτουργούν ώστε η προστασία των γυναικών να είναι εξασφαλισμένη σε μια περίοδο δύσκολη όπως ο εγκλεισμός


Χρήσιμες πληροφορίες για την γυναίκα που κακοποιείται έχει ο παρακάτω σύνδεσμος 

womensos.gr/pos-anagnorizeis-ti-via/

Γενικά οι σχέσεις των ζευγαριών έχουν αλλάξει καθώς τα ζευγάρια περνάνε περισσότερο χρόνο και ο εγκλεισμός σίγουρα κάποιες φορές φέρνει γκρίνια στην συμβίωση.

Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να διατηρήσουμε την ατομικότητα μας και να κάνουμε πράγματα για εμάς, να υπάρχει δηλαδή ένας προσωπικός χώρος.
Από την άλλη θα πρέπει να διατηρήσουμε μια ρουτίνα στις καθημερινές μας συνήθειες με τον σύντροφό μας, φαγητό , ταινία, επιτραπέζια, ώστε να περνάμε εποικοδομητικό χρόνο μαζί.
Τέλος, φροντίστε τον εαυτό σας, όταν φροντίζεται εσάς αυτόματα είστε σε θέση να φροντίζετε και τον άλλον.

ΠΑΝΤΩΣ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ!!

Καλή δύναμη!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου